Ontwerper Paul Smith (68) heeft voor het eerst een creatief directeur aangesteld: Simon Homes. Zijn aanstelling geeft Smith de mogelijkheid om naast het dagelijkse werk ‘meer leuke dingen te doen’, meldt Women’s Wear Daily.
Smith laat weten fulltime bij het bedrijf werkzaam te blijven. Hij heeft geen plannen om met pensioen te gaan. “Ik ga nergens heen. Simons aanstelling gaat over een re-energizing, nieuwe energie binnen het bedrijf.”
Tot nu toe was Smith betrokken bij alle details; van fittings tot het goedkeuren van de kleuren van het garen en de strike offs van de prints van ieder seizoen. Ook fotografeerde hij de campagnes zelf. Daarnaast deed hij de fotografie en andere creatieve projecten voor magazines en bedrijven.
Homes is al sinds 2004 verbonden aan het label. Hij stond eerder aan het hoofd van de mannencollectie en werkt al jaren nauw samen met Smith. Nu krijgt hij de verantwoordelijkheid voor alle RTW-collecties (vrouwen en mannen), de schoenenlijn en de accessoires collectie. Daarnaast gaat hij zich bezighouden met het bewaken van het merkimago, dat wordt uitgedragen middels catwalkshows, showrooms, winkeldesign, website, advertenties, visual merchandising en displays.