Samenwerking, dat is waar het nu om gaat volgens Park Lane. Het merk maakt zich hard voor een goede samenwerking tussen retailer en de leverancier. Het kledingmerk probeert mee te denken met de retailer en heeft daarvoor diverse marketingtools. Eén daarvan is ‘de Park Lane Post’. “Een tabloid krant van hoge kwaliteit, een beetje als the Times”, zegt Mirjam Huijbers van Park Lane. De krant wordt in thuisland Zweden al langere tijd ingezet en kan vanaf september ook in Nederland worden verspreid. “Voor ondernemers alleen is zo’n tabloid onbetaalbaar, maar omdat wij ze in grote getallen kunnen drukken, kunnen we de kosten laag houden. Ondernemers investeren 10 cent per krantje. Daar komen alleen nog distributiekosten van 14 cent per krantje bij. De overige kosten neemt Park Lane op zich. Uit onderzoek is gebleken dat 7 tot 8% van de ontvangers gericht komt shoppen. Dat betekent een grote aanloop in de winkel en daarmee ook een omzetstijging voor de winkelier. Bovendien geeft het Park Lane meer naamsbekendheid. Een win – win situatie dus”, aldus Huijbers. Er zal zowel een dames- als heren editie worden gedrukt. Tevens wordt de naam van de betreffende retailer op de voorpagina vermeld. Elke tabloid bevat foto’s van key items en leuke achtergrondinformatie. “Het is een mooi krantje, wat je niet zomaar aan de kant legt.”
www.parklanefashion.com, 06 46 00 55 66