Seidensticker herpositioneert zich

SeidenstickerMet ingang van de voorjaar/zomercollectie 2017 zet Seidensticker in op een herpositionering en een versteviging van zijn merkwaarden. De nieuwe merkstrategie komt voort uit een uitgebreid kwalitatief marktonderzoek dat het bedrijf in 2015 hield. De herpositionering moet uiteindelijk leiden tot een herovering van het marktleiderschap, aldus het merk.

Om dat te bereiken zet Seidensticker in op shirts in vijf pasvormen: X-Slim, Slim, Tailored, Modern en Comfort, die volgens het merk tegemoet komen aan de wensen van de consument. Daarbij maken de voormalige productlijnen Uno, Uno Super Slim, Schwarze  Rose en Splendesto plaats voor een nieuw concept van labelling uitsluitend onder de naam Seidensticker. Elke fit krijgt een eigen kleurcode wat retailpartners en consumenten moet helpen bij het vinden van het juiste product. Het merk vereenvoudigt verder de prijsstelling met drie verschillende verkoopprijzen, met een aanvangsadviesprijs van 89 euro.

Seidensticker wil ook relevanter worden voor vrouwen. Het merk past daarvoor de etikettering aan en verhoogt het aantal modieuze blouses. Ook komt het met een maandelijks trendprogramma dat beschikbaar is in pasvormen Regular en Slim. Vorig jaar zag Seidensticker de omzet van het segment vrouwenblouses met 16 procent toenemen.

De nieuwe merkvisie, waarbij de zwarte roos als merkicoon wordt ingezet, zal volgend jaar ondersteund worden met een brede mediacampagne op tv, online en in print. Die campagne moet onder meer ook een jongere doelgroep aanspreken.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0