Sissy-Boy neemt afstand van uitverkoop

321x430_PopUp30Modeketen Sissy-Boy brengt de totale salesperiode dit jaar terug van twintig naar zestien weken, en sluit zijn outlet in Bataviastad. Sissy-Boy wil dat elk product raak is en voor de volle prijs wordt verkocht. Als een product na acht tot twaalf weken nog in de winkel hangt, duikt de retailer de data in om te analyseren waarom de klant het artikel niet waardevol genoeg vond. “Die les nemen we mee naar het volgende seizoen”, zegt managing director Victor van Nieuwenhuizen. Sissy Boy werkt volgens hem niet met de bekende inkoopseizoenen fall/winter en spring/summer. “Begin september worden onze stores niet bedolven onder de winterjassen, zoals bij veel fashionbedrijven nog gebeurt. Onze keten heeft 24 relatief kleine drops met items waar op dat moment vraag naar is, zodat de voorraden minimaal zijn.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0