Suitsupply gaat een samenwerking aan met de Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom. De Nederlandse onderneming in herenkleding opent shops-in-shops in diverse winkels van Nordstrom in de VS en Canada. De gesprekken tussen de twee lopen al een tijd, het was alleen nog zoeken naar een manier waarop ze samen konden werken, zegt ceo Fokke de Jong tegen WWD, schrijft FashionUnited.
“Als je kijkt naar de warenhuizen is de Nordstrom consument gefocust en doet zaken zoals wij dat in onze eigen winkels doen. We hebben een gelijke aanpak.” De shops in de Nordstrom winkels worden tussen de 75 en 100 vierkante meter. Suitsupply leed vorig jaar een nettoverlies van €9,6 miljoen. Het was het tweede jaar op rij dat de kledingketen een miljoenenverlies noteerde. Echter maakt de Jong zich daar niet te veel zorgen om. De omzet groeit namelijk flink en de verwachting van de groei voor dit jaar is hoog met 20% tot 25%, aldus de Jong in april van dit jaar. De Jong meldt tevens dat de samenwerking met Nordstrom niet ter vervanging is van het plan om eigen winkels te openen in Noord-Amerika.