SuitSupply voor tweede jaar op rij in rode cijfers


SuitSupply lijdt voor het tweede jaar op rij verlies. Het Nederlandse pakken-, hemden- en dassenconcern boekte in 2018 een verlies van € 9,6 miljoen. In 2017 was dat verlies nog groter, namelijk €11,4 miljoen. CEO Fokke de Jong maakt zich vooralsnog geen zorgen: ‘Na correctie voor wisselkoersen is sprake van een ‘heel sterke’ omzetgroei van 20%,’ meldt hij aan het FD. Het verlies zit hem met name in de investeringen die het bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan. In 2018 verkocht SuitSupply voor 289,2 miljoen euro aan pakken, hemden en dassen. Echter kwam die groei niet van de verkoop in Nederland. Met €55 miljoen aan omzet uit Nederland bleef dat nagenoeg gelijk met het voorgaande jaar. Bijna de helft van de totale omzet, zo’n € 120 miljoen, kwam uit de Verenigde staten. De Jong, die het bedrijf in 1999 oprichtte, richt zijn pijlen op verdere uitbreiding in het buitenland. Voor 2019 ligt de focus op China, waar SuitSupply nu vier zaken heeft. De jong verwacht dit jaar een omzetgroei van 20 tot 25%, meldt het AD.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0