Suittruck wil zijn ‘full bodyscan’ ook aanbieden aan andere kledingwinkels. Suittruck rijdt met trucks door het land om maatpakken op locatie aan te meten en te verkopen. Met de bodyscan van Suittruck kunnen klanten zich in 3D opmeten, zodat ze in enkele seconden hun exacte maten weten. Ook krijgen ze een digitale avatar te zien, zodat ze direct zien hoe de kleding op hun lichaam staat. Het deelbaar maken van deze tool is de enige manier om er een succes van te maken, aldus eigenaar Rutger Vlaming van de maatpakkenverkoper tegenover RetailNews.
Door de bodyscan voor zichzelf te houden zou Suittruck een te klein publiek hebben, zegt Vlaming. “De data die je dan ophaalt is voor een te beperkt doel bruikbaar en de verhouding tussen kosten en baten is te laag.”
Naast de badyscan wil Vlaming fysieke retailers op meer manieren faciliteren. Volgens hem gaat de Retail steeds veel meer richting gaming. “Een koffiebar was tien jaar geleden een manier om klanten te trekken, maar dat is vandaag lang niet meer genoeg.” Zo denkt Vlaming aan gezichtsherkenning, waarbij de klant die een kledingzaak binnenkomt direct zijn eigen avatar ziet verschijnen. Hij kan vervolgens kiezen wat voor kledingstuk hij in welke kleur wil, en door het assortiment ‘swipen’. Ook overweegt Vlaming om eigen fysieke winkels te openen met het pakkenmerk Frederik George, dat hij voor Suittruck oprichtte.