‘Touchable’ collectie bij Alberto
Alberto’s CEO Marco Lanowy heeft zin in de winter: “Het is weer de tijd om een nieuwe wintergarderobe aan te schaffen!” Alberto draait goed momenteel, geeft hij aan. “We zijn succesvol met onze producten. We hebben het geluk dat we minstens drie generaties voorzien van kwalitatieve, moderne broeken en dat zien we aan de resultaten: onze moderniteit werkt goed bij de retailers. Voor ons is de kwalitatieve kleine en middelgrote vakhandel belangrijk omdat die onze moderniteit uitdragen. En we hebben gelukkig steeds meer goede samenwerkingen met dergelijke hoogwaardige partners.”
Seizoen
“Deze zomer omvatte de Olympische Spelen en het EK voetbal, waarna de vakantieperiode volgde. Uiteindelijk kwam daarna pas de echte zomerverkoop los. Het seizoen is dus behoorlijk verschoven en daardoor staat er druk op de retail.” Maar: “De handel zet nog vaak in op grote omzetmakers en de verkoopperiode daarvoor is dus korter geworden. Daarom denk ik dat het steeds meer aankomt op totaaloutfitting, waarbij de diverse onderdelen dan van productspecialisten afkomstig zijn. Niet alleen een moderne broek verkopen, maar tegelijk overhemden, een pullover en een jas. Dat doen Nederlandse dealers heel goed: als je in de etalage kijkt zie je aantrekkelijke totaaloutfits die uitnodigen om binnen te stappen en te kopen. Daar kunnen veel andere landen nog wat van leren.”
Dit en veel meer leest u in de januari 2025 editie vakblad MannenMode.
Nog geen abonnee? Meld u hier aan.