Trench vernieuwt merkenpakket

2BLIND2C

Begin oktober maakte Trench bekend het merkenpakket uit te breiden met de high-end labels Tagliatore, Gran Sasso, Berwich, Alessandro Gherardi, 948 Archivio en Grigio. “Daar blijft het niet bij”, stelt Ernst van Veen. “In januari 2018 starten we met de mooie totaalcollectie van 2BLIND2C.”

Het team van Trench liep per toeval tegen dit merk aan, via twee collega’s uit Kopenhagen. “2BLIND2C had in principe niet de intentie om naar Nederland te exporteren. Het bedrijf is net drie jaar op de markt en doet het rustig aan”, aldus Van Veen. “Het Deense merk biedt echter wel precies dat waar we naar op zoek waren. De collectie heeft een prijsklasse in de richting van Stones, met onder meer colberts en jacks tussen de 179 en 199 euro en N.O.S.-suits vanaf 299 euro. Het merk heeft een Italiaanse inslag, met prachtig geweven kwaliteiten en fantasierijke details, wat de collectie interessant, vernieuwend maar vooral zeel commercieel maakt. 2BLIND2C heeft een marge van 2.9 voor de N.O.S.-lijn en 3.0 voor de seizoenscollectie.”

Van Veen heeft vertrouwen in het nieuwe merk: “we moeten natuurlijk van nul af aan beginnen, maar het merk belooft veel goeds. In Scandinavië loopt het uitstekend, mede door de slimme social-mediastrategie die 2BLIND2C inzet. Het merk werkt regelmatig samen met influencers.” Norman van Vliet zal de vertegenwoordiging van de nieuwe aanwinst voor zijn rekening nemen. “Op de Modefabriek presenteert hij het label aan de Nederlandse markt.”

Streep door Calamar

Ondertussen trekt Trench een streep door Calamar. “Vanaf januari 2018 slaan we een andere weg in met Trench. We versterken het pakket en verduidelijken ons beeld. Calamar past daar niet meer bij”, zegt Van Veen. De komende maanden werkt Trench aan een complete herinrichting van de showroom in IJsselstein. Op de benedenverdieping presenteren Ernst van Veen en zoon Elmer van Veen de high-end merken Paul & Shark, Tagliatore, Gran Sasso, Berwich, Alessandro Gherardi, 948 Archivio en Grigio. “Mijn zoon Elmer heeft de laatste tijd veel high-end winkels bezocht. De reacties zijn zeer positief.”

De bovenverdieping is ingericht voor de mid- tot high-end merken. “Arjan Pleiter presenteert hier de collecties van bugatti en Norman van Vliet gaat er in een gloednieuwe showroom aan de slag met Fradi en 2BLIND2C. In een aparte showroom verkopen we de collectie van shirtspecialist Desoto, die het overigens fantastisch doet”, aldus Van Veen. “Daarnaast werken we in de tweede helft van 2018 voor al onze merken toe naar een sterke social-mediastrategie, waarmee we onze klanten willen ondersteunen in hun B2C-communicatie. We kijken uit naar een succesvol jaar.”

2BLIND2C

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0