Het nieuwe, exclusieve Nederlandse mannenlabel OUTRGS, opgezet door ondernemers Stefan van Ruijven en Ramon Delgado, is feestelijk gelanceerd. Het idee voor OUTRGS ontstond toen beide vrienden samen een festival bezochten en het hen opnieuw opviel hoe weinig diversiteit er te vinden is op de herenkledingmarkt. Anders dan bij vrouwenkleding wordt herenmode gedomineerd door ‘mainstream’ fashion, zo concludeerden zij en ze besloten hier verandering in te brengen door zelf een exclusieve herenmodelijn op te zetten. Met OUTRGS willen Stefan en Ramon vanuit een sustainable mindset met zelfbedachte designs en speciaal geselecteerde kwaliteitsstoffen herenkleding diverser maken.
Onderscheidend en milieuvriendelijk
Door kleine oplages en afwijkende designs is en blijft de kleding van OUTRGS uniek. Het merk wil mannen aanspreken die hun persoonlijkheid willen benadrukken met hun kleding. Daarnaast onderscheiden de stoffen en designs van OUTRGS zich door het gebruik van uitgesproken kleuren in prachtige combinaties. OUTRGS creëert ‘musthaves’ die de drager het liefst elke dag uit de kast trekt. Voor mannen die modebewust zijn, maar hun eigen tijdloze stijl vasthouden. Het zijn items die nooit uit de mode raken. Er wordt bij het nieuwe modemerk enkel gebruikgemaakt van milieuvriendelijke stoffen zoals biologisch katoen (GOTS Certified), Lyocell™ (Tencel™) en gerecycled polyester, waarvan de kwaliteit zorgvuldig getoetst wordt door zowel de fabrikant als de heren zelf. De verkopen van deze mannenmodelijn vinden exclusief plaats via de eigen webshop. De designs worden bedacht door OUTRGS in Amsterdam en de productie vindt plaats in Portugal.