Verhoog uw rentabiliteit met CASAMODA
Het winkelconcept van CASAMODA, waarbij de winkelverkopen constant gemonitord worden, is steeds populairder aan het worden, vertelt Head of International Sales Simone Herrmann. “Ook in Nederland zien steeds meer retailers de voordelen. Zo hebben een paar grote retailers na overschakeling op ons systeem hun omzet in CASAMODA met factor 3 zien stijgen. Ze hebben echt goed gemerkt dat hiermee het maximale rendement uit het winkeloppervlak gehaald wordt. En dat is heel belangrijk omdat retailers keuzes zullen moeten gaan maken om hun rentabiliteit en liquiditeit te vergroten gezien de huidige economische omstandigheden: gestegen kosten, inflatie… Maar: met CASAMODA kan dat.”
Rentabiliteit vóór emotie
Veel retailers kiezen hun collectie echter nog steeds op basis van emotie, constateert Simone Herrmann. “Aan CASAMODA de taak om duidelijk te maken dat de rentabiliteit vóór emotie gaat. Want met louter op emotie gebaseerde collecties kun je geen gezonde bedrijfsvoering realiseren, terwijl het er uiteindelijk om gaat wat je onder de streep overhoudt. Omzetsnelheid is dan cruciaal; iets bijzonders wat te lang blijft hangen levert geen geld op. Ter vergelijking: volgens Duits onderzoek ligt het herenkleding gemiddeld ongeveer 145 dagen in de winkel, terwijl CASAMODA binnen 81 dagen alweer verkocht is. De omzetsnelheid ligt dus bijna 2x zo hoog! Je inkoopkapitaal is daardoor sneller weer beschikbaar, net als de winstmarge. Dat maakt echt een enorm verschil in rentabiliteit!”
Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode juli editie. Bestel hierbij de juli editie van MannenMode.
