Twee jaar gelden begon jeansmerk Blue Seven met de verjonging van zijn collectie. En dat werpt nu zijn vruchten af. Op de afgelopen editie van de Modefabriek te Amsterdam werd er op de nieuwe herfst-/wintercollectie 2017/18 positief gereageerd, zo vertelt Willem Verberne namens Blue Seven: “De collectie heeft nu een meer casual uitstraling en biedt een ruimere keuze tussen slim fit en regular fit. Ook de specifieke ritsen en wash-effecten zorgen voor een wat stoerdere uitstraling.”
Ondanks de vernieuwde, jongere look die het merk aanbiedt, is het zijn oorspronkelijke doelgroep niet vergeten. Verberne: “we richten ons nog steeds op onze klassieke kant maar in mindere mate. Zestig procent is casual, veertig procent klassiek. De tendens die nu zichtbaar is, toont aan dat ook de wat oudere man zich jonger kleedt. Het karakter van het merk is dan ook laagdrempeliger geworden”. Wat de prijs-kwaliteitverhouding betreft is deze volgens Verberne flink verbeterd: “We maken nu meer gebruik van katoen van een hoge kwaliteit, waardoor je kunt stellen dat het product echt vooruitgang heeft gemaakt en toch nog betaalbaar is”. Het merk doet het goed bij retailers. “Het samenwerkingsverband met de detailhandel gaat dan ook goed en ook over de verleende afterservice zijn de retailers vaak tevreden”, aldus Willem Verberne.