Volop zomer bij Hajo
“De branche is momenteel gevoelig voor faillisementen en dat zorgt ervoor dat de stemming niet overal even goed is. Maar wij liggen qua omzet 7% hoger dan verwacht, ondanks de trage start van de voorjaarsverkoop vanwege de kou. De situatie was wat dat betreft niet ideaal… Toch hebben wij geplust, dus we zijn beslist niet ontevreden”, vertelt managing director sales & marketing Wolfgang Müller van Hajo Polo & Sporstwear. De SS23-collectie was in januari en februari overigens nog niet geheel uitgeleverd en daar is Müller achteraf wel blij om: “De handel heeft de juiste kleding nodig op het juiste moment. Je wilt niet iets in huis hebben dat uiteindelijk met 30% korting in de uitverkoop gaat. Daarom beschouwen wij onze NOS ook als een belangrijke factor in ons aanbod. De collectie wordt namelijk constant doorontwikkeld en er zijn elementen die experimenteler zijn en elementen die traditioneler zijn. De NOS valt in de tweede categorie en garandeert dat je altijd een goed product kunt verkopen voor een goede prijs met een dito marge.”
Zeer tevreden
Wolfgang Müller toont zich ook zeer tevreden over de resultaten in Nederland: “Hajo Polo & Sporstwear ontwikkelt zich goed in Nederland, onze klantenbasis blijft zich verbreden en er valt niets negatiefs te melden over de huidige marktsituatie. HW22-23 hebben we met een plus van 20% afgesloten.” Opvallend is de fors gestegen vraag naar T-shirts voor SS23, constateert hij: “Daarin zijn we vrijwel uitverkocht. Dit fenomeen heeft te maken met de grote prijs/kwaliteitsverhouding van T-shirts ten opzichte van polo’s en dat ze momenteel trendgevoeliger zijn. De combinatie van een net T-shirt met een kostuum is bijvoorbeeld weer helemaal terug.”
Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode juli editie. Bestel hierbij de juli editie van MannenMode.
