Sinds het instorten van de Bengaalse kledingfabriek Rana Plaza vijf jaar geleden roept de non-profitorganisatie Fashion Revolution consumenten op om zich af te vragen waar hun kleding eigenlijk vandaan komt. Sindsdien is er volgens de organisatie steeds meer aandacht voor de verbetering van de mode- en textielindustrie.
Tijdens het instorten van Rana Plaza op 24 april 2013 kwamen 1138 mensen om het leven en raakten 2500 mensen gewond. Om te zorgen dat zo een ramp – de grootste ooit in de kledingindustrie – nooit meer kan plaatsvinden roept Fashion Revolution iedereen op om tijdens Fashion Revolution Week één simpele vraag te stellen aan modemerken: Who Made My Clothes?
In 2017 gerbruikten mensen hashtag #WhoMadeMyClothes in 533 miljoen posts, dat is 250% meer dan in 2016. Het aantal merken dat hierop reageerden met #IMadeYourClothes verdubbelde in 2017 ten opzichte van 2016. Tijdens Fashion Revolution Week zal de organisatie een update publiceren van de Fashion Transparancy Index – een baanbrekend onderzoek naar transparantie onder de 150 grootste internationale modemerken.