Wordt het mondkapje de melkkoe van de mode?

 In Businessnieuws

‘Nu het in meerdere landen is verplicht om buitenshuis mondkapjes te dragen, hebben modemerken en ontwerpers er een nieuwe niche bij. De vraag is of het mondkapje de potentie heeft om net als handtassen en sneakers uit te groeien tot de nieuwe melkkoe van de mode. Als het aan kleine ondernemers ligt wel. Sinds minister-president Mark Rutte aankondigde dat de mondkapjes verplicht zijn in het OV buitelen doe-het-zelvers over elkaar heen. Iedereen met een naaimachine heeft zichzelf gebombardeerd tot mondkapjesproducent. Soms gaan ze voor pittige prijzen, 50 euro voor één kapje met een kekke print, over de toonbank. Maar ook grote merken zien een gat in de markt. Zo introduceerde het Nederlandse denimlabel G-Star kapjes van spijkerstof, lingeriemerk Wolford komt met zwarte met een bescheiden logo. Het in Amsterdam gevestigde jeansmerk Denham heeft drie variaties en ontwikkelt in Japan een gebreid mondkapje. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport staat daar positief tegenover. ‘Goede initiatieven zijn altijd leuk, maar veiligheid staat voorop,’ aldus hun woordvoerder.’

Bron: Het Financiële Dagblad

 

 

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.
0