Zalando groeit in sportsector, designerartikelen en beautyproducten
Zalando heeft in het tweede kwartaal een versnelde groei en verbeterde winstgevendheid laten zien. Dit komt door de uitbreiding van hun lifestyle-aanbod met sterke groei in Sport, Designer en Beauty, en door het assortiment relevanter te maken met nieuwe merken.
“Onze ecosysteemstrategie stelt ons in staat een groter aandeel van de mode- en lifestyle e-commerce markt te bedienen, en de positieve reacties van klanten en partners in het tweede kwartaal bevestigen onze visie,” aldus Robert Gentz, Co-CEO van Zalando. “Onze B2C-klanten zijn enthousiast over de kwaliteitsmerken die we toevoegen, ze maken gebruik van onze nieuwe digitale tools en content, en omarmen onze groeiende lifestyle-aanbiedingen in categorieën zoals Sport, Designer en Beauty. We zagen ook een dubbele groeicijfers in B2B, wat aantoont dat beide groeistrategieën resultaat opleveren.”
Het persbericht meldt dat Zalando in Q2 heeft ingespeeld op de ‘Summer of Sports’ door speciale sportcampagnes te lanceren in grote Europese steden met iconen zoals Robert Lewandowski en David Alaba. Dit resulteerde in onze beste maandelijkse sportprestaties ooit in juni.