Zalando met tijdelijke winkel in Berlijn

Zalando opende afgelopen week een winkel in Berlijn. De kledingwebshop koos daarvoor een pand uit 1904, waar ooit een Kaufhaus gevestigd was. De stap is onderdeel van de nieuwe strategie van Zalando. Niet langer wil het bedrijf enkel een onlinemarktplaats zijn. In aanbod van kleding is het niet langer uniek nu andere kledingmerken ook een steeds groter online-aanbod hebben. Zalando wil zich als ‘modieus’ gaan presenteren. Modebewuste klanten moeten dan naar de website komen omdat ze weten dat daar de nieuwste trends te vinden zijn, er advies kunnen krijgen over bijpassende items en een groot aanbod vinden.

Om dat doel te bereiken dienen consumenten de webshop fysiek tegen te komen, bij mode-evenementen als de Amsterdam Fashion Week bijvoorbeeld. Of in tijdelijke winkels zoals nu in Berlijn. In die lijn past ook de overname van de bijna failliete Berlijnse modevakbeurs Bread & Butter. (Bron: fd.nl)

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0