Zichtbaarheid bepalend voor omzet

Zichtbaarheid van kledingwinkels is zowel off- als online bepalend voor de omzetgroei. Winkels die op zichtbare, drukke locaties zijn gevestigd en die online veel omzet genereren zagen vorig jaar de omzet het hardst groeien, blijkt uit onderzoek van ABN-AMRO en Locatus. Voor winkels op minder prominente locaties, geldt het tegendeel.

Vorig jaar is 44% van de totale omzet behaald door winkels op A-locaties, terwijl 21% van de winkels en 15% van de winkelmeters zich op die locaties bevinden. Hieruit blijkt dat de omzet van kledingwinkels op A-locaties gemiddeld drie keer meer omzet behalen ten opzichte van kledingwinkels die zich buiten de prominente plaatsen bevinden. Verder blijkt een sterke online positionering ook bepalend voor de omzetgroei. De kledingbranche groeide vorig jaar met 2%, maar zonder de online verkoop, was de totale omzet met 5% gekrompen. Kledingwinkeliers die minder dan 10% van hun omzet uit online halen, zagen volgens het onderzoek een omzetdaling van 5%.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0